هوافضا- علوم هوایی
در سمپوزیوم یك روزه تازه های میكروارگانیسم ها بررسی شد

نقش حیاتی میکروارگانیسم ها در تمام جنبه زندگی

نقش حیاتی میکروارگانیسم ها در تمام جنبه زندگی

هوا فضا: در امتداد وظایف محوله ملی درباب فراهم سازی آموزشهای علمی و توسعه همکاریهای پژوهش همزمان با روز جهانی میکروارگانیسمها، این رویداد علمی توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان دو مجموعه دارای زیست بانک های معتبر و متنوع میکروارگانیسم ها، بصورت برخط و رایگان و با حضور بالاتر از ۳۰۰ دانشجو و محقق اجرا شد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، در این رویداد که با حضور متخصصان و صاحب نظران موضوعات تخصصی میکروارگانیسمها در حوزه های مختلف کاری شامل پژوهش­های پزشکی و بالینی، صنایع غذایی، کشاورزی، محیطی، صنعتی و استانداردسازی، برگزار شد؛ فناوری ها و مرورآخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در ایران و جهان در حوزه میکروارگانیسمها مورد بررسی قرار گرفت.
همینطور در این رویداد به اهمیت زیست بانک های میکربی فعال در کشور بعنوان تأمین کنندگان زیر ساخت حوزه های مختلف علوم و تکنولوژی های جدید زیستی، امنیت غذایی، امنیت سلامت و تولید و اقتصاد دانش بنیان هم پرداخته شد. اهمیت تقویت زیر ساخت زیست بانک کشور و ایجاد تعاملات ملی و بین المللی و هم افزایی در جهت خدمات دهی از دیگر موضوع هایی بود که مورد تاکید قرار گرفت.
گفتنی است طرحنامه تهیه شده از جانب مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران جهت برگزاری این رویداد در کمیته بین المللی برگزاری این رویداد جهانی مستقر در کشور پرتغال بررسی و مصوب شده بود. و اطلاع رسانی بین المللی در پورتال این کمیته به نشانی https: //www.internationalmicroorganismday.org/ انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دانشجویان، محققان، سیاست گذاران و متخصصان صنایع در علوم میکروبی و زیست فناوری میکروبی در این رویداد حضور فعال داشتند. دسترسی به فایل سخنرانی ها بزودی در همین سایت فعال خواهد شد.



منبع:

1403/06/31
11:31:24
0.0 / 5
206
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , خدمات , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا