از سوی فناوران دانشگاه تهران صورت گرفت
طراحی و ساخت سامانه ای هوشمند برای اثربخشی بیشتر تبلیغات
به گزارش هوا فضا، فن آوران دانشگاه تهران با استفاده از فن آوری های پیشرفته هوش مصنوعی، موفق به طراحی و ساخت سامانه ای شدند که اثربخشی بیشتر تبلیغات کمک می نماید.
به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا؛ محمدعلی اخایی دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشکدگان فنی دانشگاه تهران در این خصوص اعلام نمود: این سامانه نه تنها به دقت پیشبینی می کند که چه قسمتهایی در یک تصویر یا ویدئو توجه مخاطب را جلب می کند، بلکه بینش های ارزشمندی را در مورد اینکه چرا آن مناطق جذاب هستند، عرضه می کند.
وی با اشاره به اینکه مزایای این سامانه فراتر از شخصی سازی است، توضیح داد: این سامانه که تحت عنوان سامانه «نگاه هوشمند» نامگذاری شده است، با تشکیل تعاملات معنادار بین محتوا، برند و مصرف کننده، حس ارتباط و وفاداری را تقویت می کند. هنگامی که مصرف کنندگان احساس می کنند درک شده و پرارزش هستند، به احتمال زیاد با برندها در سطح عمیق تری درگیر می شوند که به افزایش اعتماد و روابط طولانی مدت منجر می شود.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اضافه کرد: این سامانه با درک اینکه چه عناصری از محتوا بیشتر برای مخاطب جلب توجه می کنند، می تواند رابط هایی را طراحی کند که برای افراد با نیازها و ترجیحات متنوع تر و کاربرپسندتر باشد. حتی میتوان بر روی کوچک ترین جزئیات هم تمرکز کرد. بعنوان مثال وبسایت خویش را در زمان یک تیزر تبلیغاتی، در چه لحظه هایی با چه مشخصه هایی مانند رنگ، فونت و اندازه نمایش دهیم تا بیشترین توجه مخاطب به آن جلب شود.
اخایی در ادامه اظهار داشت: در سامانه نگاه هوشمند از مفهوم نقشه های برجستگی» استفاده می شود. به زبان ساده، این یک فرایند پیچیده را که تصاویر و ویدیوها تحلیل و بررسی می کند تا برجسته ترین عناصر بصری را شناسایی کند؛ عناصری که بیشترین توجه مخاطب را وقتی که به ویدئو یا بنر تبلیغاتی شما نگاه می کند، جلب کنند.
دانشیار دانشکدگان فنی دانشگاه تهران اعلام نمود: الگوریتم های توسعه داده شده در این سامانه، با تقلید از روشی که مغز انسان اطلاعات را در اولویت قرار می دهد، مناطقی از تصاویر یا ویدیوهای تبلیغاتی را که بیشترین توجه را به خود جلب می کنند، مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به تکنولوژی نگاه هوشمند، یک سفر بلندپروازانه ای برای جمع آوری داده و ساخت یک الگوریتم هوشمند را داشتیم. سفر با جمع آوری داده های بیشتر از ۲۰۰ نفر شروع شد که هر کدام به دستگاههای تخصصی ردیاب چشم مجهز بودند. این دستگاه ها با دقت الگوهای نگاه افراد را هنگام تعامل با تصاویر و ویدیوهای مختلف ثبت کردند و تفاوت های ظریف رفتار بصری انسان را با جزئیات بی نظیری به تصویر کشیدند. با در دست داشتن این مجموعه داده گسترده، به قدرت هوشمند روی آوردیم.
اخایی افزود: در این سامانه ما با استفاده از الگوریتم ها و روشهای فنی پیشرفته، سیستم خویش را برای تقلید از فرآیندهای پیچیده مغز انسان در ادراک بصری آموزش دادیم. از راه تکرارها و اصلاحات بی شمار، مدل ما یاد گرفت که مشخصه های برجسته در تصاویر و ویدیوها (بخش هایی که توجه بیشتری را جلب می کنند) را تشخیص دهد.
وی در رابطه با اینکه چرا داشتن چنین اطلاعاتی مهم است؟، توضیح داد: «چون در چشم انداز رسانه ای اشباع شده امروزی، جلب توجه کاربر کلید موفقیت است. چه درحال طراحی تبلیغات باشید، چه درحال ساخت یک وبسایت یا تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی باشید، دانستن اینکه چه چیزی مخاطبان شما را جذب می کند، می تواند تفاوت ایجاد نماید. این سامانه به رونق کسب و کارها کمک می نماید.
منبع: aero-space.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب