هوافضا- علوم هوایی

اختصاص بخشی از ۱۵ درصد اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها به هوش مصنوعی

اختصاص بخشی از ۱۵ درصد اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها به هوش مصنوعی

به گزارش هوا فضا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مطابق برنامه هفتم توسعه، سازمان برنامه و بودجه مکلف است معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل اعتبارات دانشگاه ها را به بخش پژوهشی اختصاص دهد که یکی از بخش های پژوهشی، هوش مصنوعی است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا که در دانشگاه الزهرا برگزار گردید، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش هوش مصنوعی در عرصه آموزش عالی، اظهار داشت: استفاده از هوش مصنوعی در آموزش عالی می تواند راندمان در آموزش عالی را بالا ببرد.
زلفی گل اشاره کرد: هوش مصنوعی برمبنای داده های موجود در هر دانشگاه در قسمت های مختلف دانشجویی با استفاده هدفمند از این داده ها می تواند نیاز هدفمند جامعه دانشگاه را رفع کند، ضمن آنکه هوش مصنوعی کمک می نماید که بتوانیم از ظرفیت ها و استعدادهای موجود جامعه و دانشگاه استفاده بهینه داشته باشیم.
وزیر علوم اجماع سازی فعالیت علمی در عرصه هوش مصنوعی را نقش آفرین دانست و اظهار داشت: خوشبختانه انجمن هوش مصنوعی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تازگی تاسیس شده و می تواند در اجماع سازی برای کارهای علمی در حوزه هوش مصنوعی نقش آفرین باشد.
زلفی گل، پیگیری امور هوش مصنوعی را از وظایف معاونت علمی ریاست جمهوری دانست و اضافه کرد: معاون علمی رئیس جمهور هم وظیفه پیگیری امور مربوط به هوش مصنوعی را بر عهده دارد. در کشور ما اجماعی جهت استفاده بهینه از هوش مصنوعی شکل گرفته که نیاز دارد ملزومات آن همچون نیروی متخصص ظرفیتهای سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شود که از این فنآوری برای مهندسی آینده، مهندسی حیات و استفاده بهینه از مزیت های نسبی که توسط علم و فناوری ایجاد شود، رقم بخورد.
وزیر علوم از تخصیص بودجه پژوهش به حوزه هوش مصنوعی آگاهی داد و اظهار داشت: در برنامه توسعه هفتم حکمی آورده شده که برمبنای آن سازمان برنامه و بودجه مکلف است معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل اعتبارات دانشگاه ها را به بخش پژوهشی اختصاص دهد که یکی از بخش های پژوهشی هوش مصنوعی است.
وی اشاره کرد: هوش مصنوعی یکی از فناوری هایی است که زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است و مهندسی آینده جهان توسط هوش مصنوعی رقم خواهد خورد.



1403/04/14
20:15:49
0.0 / 5
145
تگهای خبر: آموزش , فناوری , فناوری اطلاعات , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا