بارگذاری روزانه بیشتر از ۳۰میلیون محتوا در فضای دیجیتال
به گزارش هوا فضا دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه اقتصاد محتوا نیازمند محتوای کاربردی و قدرتمند است، از بارگذاری روزانه بیشتر از ۳۰ میلیون محتوا در فضای دیجیتال اطلاع داد و خاطرنشان کرد: راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری استفاده از ظرفیت های استانی حوزه صنایع فرهنگی را شتاب داده است.
به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری در کلیپ ارسالی خود به مراسم پایانی بوت کمپ تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی که در خانه خلاق و نوآوری اروندتک برگزار شد، ضمن اشاره به تاثیرات تولید محتوا در رسانه های دیجیتال و صنایع خلاق، اظهار داشت: در راه اندازی هر کسب و کاری امکان دارد شکست بخوریم که ایرادی ندارد و هر شکستی مقدمه و پلی برای پیروزی است. شکست منجر به کسب تجربه و مهارت می شود و می آموزیم و یاد می گیریم. اما همواره باید به یاد داشته باشیم که داشتن هدف در زندگی و کار مهم می باشد.
کرمی افزود: تولید محتوا حوزه ای مهم و اثرگذار است و از آن بعنوان اقتصاد محتوا هم یاد می شود. در شبکه های اجتماعی هم کسی قدرتمند است که محتوای کاربردی و قدرتمند تولید نماید و برند سازمانی خویش را ارتقا دهد. تأثیر محتوا در برندسازی برای اشخاص حقوقی و حقیقی بسیار بالا است. محتوا باید دارای استراتژی باشد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همینطور بیان نمود: هر محصول یا خدمتی قابلیت کپی برداری یا اصطلاحا مهندسی معکوس دارد، اما در تولید محتوا این مورد متفاوت می باشد و این تفاوت در تأثیر محتواست. آمارها می گوید روزانه بیشتر از ۳۰ میلیون محتوا در فضای دیجیتال بارگذاری می شود که بسیاری از موارد می تواند بعنوان سرنخ برای ما عمل کند. آنها می توانند سرنخ هایی باشند برای جلب و جذب مشتری، معرفی کسب و کارها و موارد دیگر. همینطور اپلیکیشن ها، وبسایت ها و شبکه ها محلی برای عرضه محتوا هستند.
اقتصاد خلاق با گردش مالی بیشتر از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار
دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در ارتباط با سواد رسانه ای تصریح کرد: این دوره با سرفصل هایی که برگزار شده یک فرد را با تمام خصوصیت های بازار محتوا آشنا می کند که این بازار هم در درون کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس بازار بسیار خوبی دارد. اقتصاد خلاق با گردش مالی بیشتر از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار بازار خوبی را بوجود آورده است و تولید محتوا هم یکی از بخش های این بازار است.
او همینطور بیان نمود: در کشور ژاپن و تنها در شهر توکیو ۲۶۰۰ استودیوی تولید انیمیشن وجود دارد. این میزان از تولیدات همه برای کشور ژاپن نیست؛ بلکه بطور قطع صادرات هم وجود دارد و بیشتر محصولات به سایر کشورها می رود. بعنوان مثال در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه نماییم این محصولات را می بینیم. آن هم از کشوری که از نظر فرهنگی و تمدن هیچ نزدیکی و قرابتی با ما ندارد، اما تولید محتوا برای ما انجام می دهد.
کرمی در ادامه اظهار داشت: چرا این توانمندی را به دست جوانان و کسب و کارهای حوزه تولید محتوا در داخل کشور نسپاریم. استودیوهای خوبی با حضور نیروی انسانی خلاق و کارآمد حتما در شکل اینفلوئنسر در کشور فعال می باشند که می توانند به یک هاب منطقه ای تبدیل شوند. البته راه اندازی خانه های خلاق و نوآوری در شهرهای مختلف کشور و در حوزه های متعدد می تواند بستر این کارها باشد، همچون اقتصاد محتوا و انیمیشن. در حوزه انیمیشن هم نویددهنده خبرهایی خوش از این حوزه هستیم. همینطور در استانهایی مانند تهران، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان حرکت های خوبی شروع شده است و شروع خوبی داشتند.
دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی ضمن اشاره به این که نیروی انسانی خلاق و نوآور و مزیت ها و داشته های فرهنگی و تمدنی اساس اقتصاد خلاق را تشکیل می دهد، اضافه کرد: ایران ۷ هزار سال تمدن دارد، پس ظرفیت های بالایی در این عرصه داریم. مثال های گوناگونی در این حوزه وجود دارد. ما می توانیم از جاذبه های گردشگری و جغرافیایی و آثار میراثی و تمدنی کشور برای تولید محتوا استفاده نماییم و با پذیرش گردشگر مبادرت به درآمدزایی نماییم. همینطور با عرضه آثار موزه ای و میراثی در عرصه تولید محتوا و موزه های مجازی میتوان اقدامات گسترده ای انجام داد. اما شکل کار را باید تغییر دهیم.
کرمی، همینطور به بهره گیری از ادبیات کهن و اسطوره های ایران برای تولید محتوا اشاره نمود.
به قول کرمی، هم اکنون استارت آپ های خوبی با استفاده از فناوری هایی چون حقیقت مجازی و حقیقت افزوده در این عرصه ها مشغول فعالیت هستند. پس با استفاده از خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی روز میتوان اثربخش بود و علاوه بر اشتغال زایی برای کشور ثروت خلق کرد.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در این رویداد، آموزش به نیروهای خلاق و جوان در عرصه تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی دنبال شد. کمپ از سه بخش آموزش، سنجش و جذب به بازار تشکیل شد. آشنایی با فناوری های نوظهور، شناخت شبکه های اجتماعی، آشنایی با انواع محتوای شبکه های اجتماعی، تولید محتوای متنی، برندینگ در شبکه های اجتماعی، نحوه کسب درآمد از شبکه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوا بعضی از آموزش هایی بود که به شرکت کنندگان در این رویداد داده شد و گامی برای توانمندسازی نیروی انسانی خلاق در عرصه تولید محتوا برداشته شد.
منبع: aero-space.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب