۳ روش موفق برای صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی به بازارهای جهانی
نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با تکیه بر این که کیفیت تجهیزات پزشکی ایران ساخت بگونه ای است که توانسته به بازارهای جهانی راه یابد، اظهار داشت: برای صادرات محصولات ایرانی سه روش موفق را میتوان عنوان نمود که تجربیات ما نشان داده است که این سه شیوه برای صادرات موثر است.
به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا محمدرضا کمپانی امروز در رویداد آنلاین یکشنبه صادراتی ایران و پاکستان که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، مأموریت اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی را تولید تجهیزات "های تک" و دارای فناوری های بالا دانست و اضافه کرد: بر این اساس عمده کاری که در این اتحادیه صورت گرفته است، طراحی محصولات است و از این جهت دارای بخش تحقیق و توسعه بسیار قوی است و می توانیم زمینه همکاریهای آینده با طرف پاکستانی را داشته باشیم.
وی با تکیه بر این که تمام شرکت هایی که در اتحادیه عضو هستند، دارای CE مارک و مجوز صادرات هستند، اظهار نمود: حدود ۶۰ درصد از صادراتی که در کشور صورت می گیرد، توسط شرکتهای عضو این اتحادیه است و شرکتهای صادراتی ما این امکان را دارند که حدود ۸۰ درصد از نیازها و سهم بازار کشور را تأمین کنند.
کمپانی با تکیه بر این که صادرات در کشور به سه صورت انجام می شود، در اینباره توضیح داد: نخستین آن صادرات کالاهای ایرانی با برند Made In Iran است. دومین روش به این صورت است که تجهیزات ما با نام کشورهای اروپایی که عموما کشورهای "آلمان" و "ایتالیا" هستند، در ایران تولید و بسته بندی شده و به این کشورها ارسال می شوند و این کشورهای اروپایی این محصولات و تجهیزات را با برند خودشان به بازارهای هدف صادر می کنند.
نایب رئیس اتحادیه صادر کنندگان تجهیزات پزشکی ایران افزود: سومین روش که امیدوارم در آینده زمینه همکاری خوبی با کشور پاکستان ایجاد شود، آن است که محصول توسط نماینده محلی کشورها تولید می شود و در این حوزه حتی این تجربه را داریم که دانش فنی محصول و همینطور قطعات حیاتی هم به کشور مقصد صادر شود و فناوران پاکستانی در این حوزه تنها کاری که باید انجام دهند، این است که فضای خط تولید، نیروی انسانی و سرمایه گذاری را تأمین کنند، ضمن آنکه زمینه مارکتینگ و فروش محصول به مشتریان بالقوه و وزارت بهداشت پاکستان را فراهم نمایند.
وی تصریح کرد: این تجربه تابحال در ۶ کشور "ترکیه"، "عراق"، "سوئد"، "مالزی"، "چک" و "بلاروس" اجرایی شده و خطوط تولید را در این کشورها راه اندازی کرده ایم.
به قول این فعال صادرات تجهیزات پزشکی، در این مبادلات قطعات تجهیزات از ایران به این کشورها ارسال شده است و آن کشورها محصولات تولیدی را با برند خودشان به بازارهای مقصد صادر کرده اند.
کمپانی با تکیه بر این که در همکاری مبادلات تجاری خوبی بوجود آمده است، اظهار نمود: در این همکاری میتوان با انعقاد قرارداد چند ساله و به صورت مرحله ای، هر سال درصدی از اقلام تولیدی را به کشورها ارسال نماییم. به این صورت در خلال ۵ سال تولید تجهیزات در پاکستان، ۶۰ درصد قطعات محصولات مورد نظر در پاکستان تولید شود و ۴۰ درصد باقی مانده را از ایران خریداری کنند.
وی با تکیه بر این که در این روش مبادلات تجاری خوبی میان دو کشور ایران و پاکستان صورت می گیرد، اضافه کرد: از دیگر زمینه هایی که می تواند مبادلات دو کشور ایران و پاکستان را در زمینه تجهیزات پزشکی تقویت کند، برگزاری جلسات B۲B میان شرکت ها و تجار ایران و پاکستان است.
نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با تکیه بر این که کیفیت محصولات تولیدی ایرانی قابل رقابت با نمونه های مشابه است و توانسته در بازارهای جهانی وارد شود، اظهار داشت: از نظر قیمت هم کالاهای ایرانی مناسب می باشد، چون که هزینه های تحقیق و توسعه در آن لحاظ نشده است.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب