در رویداد ریورس پیچ رسانه همشهری مطرح شد
گردش مالی رسانه در دنیا از بزرگترین گردش های مالی است
به گزارش هوا فضا عضو هیئت مدیره مؤسسه همشهری اقتصاد رسانه را از مسایل مهم در حوزه رسانه دانست و اظهار داشت: گردش مالی رسانه در دنیا از بزرگترین گردش های مالی است که در ایران این سهم هر روز بیشتر می شود.
به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دکتر ریاضی در رویداد ریورس پیچ رسانه همشهری که به صورت نیمه حضوری برگزار شد، با اشاره به اینکه برپایه تعریف رسانه در این رویداد رسانه به رسانه مکتوب و دیجیتال محدود می شود، اظهار نمود: این در حالیست که نمایش های خانگی هم که به لحاظ شرایط کرونا گسترش یافته، در تعریف رسانه می گنجد.
وی با اشاره به اینکه طی سه دهه اخیر در حوزه رسانه های مکتوب بار اصلی اقتصاد رسانه بر عهده موسسه همشهری بوده است، اضافه کرد: با شروع فعالیت همشهری در سال ۶۷ رسانه های مکتوب رشد قابل ملاحظه ای داشته است و در بیشتر از دو دهه اقتصاد خرد محلی را در شهر تهران به صورت کامل در اختیار داشته است.
عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با اشاره به اینکه روزنامه همشهری در بیشتر از ۲ دهه بیشتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار مخاطب کاغذی داشته است، اظهار داشت: گردش مالی روزنامه همشهری سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است که ظرفیت چند برابر شدن آنرا دارد.
دکتر ریاضی با اشاره به اینکه الان همشهری بزرگترین روزنامه آنلاین را دارد، افزود: در وضعیت نامناسب چاپ این روزنامه آنلاین روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید دارد که قابلیت رشد و توسعه را دارد.
وی دارایی بزرگ روزنامه همشهری و دیگر رسانه ها را محتوا دانست و اشاره کرد: در این چرخه عده ای محتوا تولید می کنند و بعضی از منافع تولید محتوا بهره مند می شوند که البته هزینه تولید محتوا را رسانه پرداخت می کند.
عضو هیئت مدیره موسسه همشهری با اشاره به اینکه این محتوای انباشته شده بازار بکری هستند، اظهار داشت: این بازار متقاضی فراوان و درآمدزایی قابل توجهی هم دارد، اما هنوز برای این بخش مفصل بندی که در چرخه اقتصادی فعال شود، رخ نداده است.
دکتر ریاضی با اشاره به اینکه اساساً همشهری آنلاین با ایده ویکی پدیای ایرانی تعریف شده است، اضافه کرد: بدین ترتیب که نخستین اطلاعات اغلب موضوعات در رابطه با ایران و تهران با همشهری آنلاین است.
وی ضمن اشاره به وجود حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عکس طبقه بندی و فایل شده در این موسسه، اشاره کرد: موسسه همشهری در حوزه سخت افزاری قابلیت توسعه دارد.
عضو هیئت مدیره موسسه همشهری ضمن اشاره به ظرفیت های بالای درآمدزایی در حوزه رسانه اظهار داشت: ازاین رو ظرفیت های سرمایه گذاری هم اغواکننده است پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای مرکز نوآوری یک ظرفیتی را تعریف کرده و در قالب قانونی حمایت می کند.
دکتر ریاضی با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم با اعداد و ارقام قابل تأمل آماده سرمایه گذاری است، در ادامه ابراز امیدواری کرد که شاهد به ثمر نشستن طرح های اجرایی در مرکز نوآوری باشیم.
یعقوبی، مدیر آگهی ها و نیازمندی های همشهری هم جذب مخاطب را از نیازهای اصلی در این بخش برشمرد و اضافه کرد: البته منظور جذب مخاطب در همه اشکال همشهری حتی تلویزیون های شهری است.
وی با تاکید بر آگهی های فضای مجازی که امکان توسعه آن وجود دارد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین نیازها در حوزه نیازمندی ها احراز هویت است که طی این سال ها با جدیت مورد پیگیری قرار|گرفت. الان نیازمند احراز هویت آنلاین هستیم تا آگهی ها از مطمئن ترین آگهی ها در هر حوزه ای در کشور باشد.
یعقوبی بحث دبیری(اصلاح اغلاط املایی آگهی ها) و ممیزی را از دیگر مباحث بخش آگهی ها دانست و اشاره کرد: این ممیزی ها برپایه قوانین مکتوب و نانوشته است.
مدیر آگهی ها و نیازمندی های همشهری بحث پاسخگویی را از دیگر موضوعات برشمرد و اضافه کرد: الان ۶۰ دفتر فعال در این عرصه داریم که امکان افزایش آن تا ۱۰۰ دفتر وجود دارد که باید با کال سنتر امکان پاسخگویی را فراهم نمود.
در ادامه این رویداد دکتر کریمی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: همشهری با احساس نیاز کوشش کرد در جهت ساختن اکوسیستم قدم هایی را بردارد.
وی با اعلان اینکه دکتر زارعی با پلت فرم قرار دادن پارک علم و فناوری سهم دانشگاه تهران را در ایجاد این اکوسیستم پرداخت کرده است، اضافه کرد: همشهری با مطرح کردن چالش های خود می کوشد با کمک تیم ها، شرکت ها و هسته های فناور این چالش ها را برطرف کند.
معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران جنس کار رسانه را در سطح ملی و بین المللی مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که این رویداد با هدف حل مشکلات جامعه به خلق استارت آپ، شرکت ها و هسته های فناور منجر شود.
منبع: هوا فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب